Nieuws, september 2006

27 september 2006

Motie ‘Kwijtschelding gemeentebelastingen voor arme ondernemers’

In Breda kunnen mensen die een bijstandsuitkering ontvangen kwijtschelding krijgen voor gemeentelijke belastingen. Echter, een ondernemer met een inkomen op het bijstandsniveau of daaronder krijgt die kwijtschelding niet. De kleine ondernemer en zelfstandige, kunstenaars etc. voelen als eerste de effecten van zwaar economisch weer. De SP dient in de commissie Onderwijs en Economie van 4 oktober a.s. een voorstel in om aan deze ongelijkheid een einde te maken.

6 september 2006

SP Breda start ‘Elfwijkentocht’

Veel mensen klagen erover dat ‘de politiek’ hen niet serieus neemt. De SP neemt hun mening wél serieus. Daarom blijven we niet in het stadhuis wachten tot de Bredanaar ons iets komt vertellen, maar zoeken we hen op. Op elf achtereenvolgende zaterdagen is de SP te vinden op winkelcentra in de hele gemeente. Iedereen kan dan zijn of haar boodschap aan de politiek in het algemeen, en aan de SP in het bijzonder, doorgeven: een klacht, vraag of opmerking.

6 september 2006

Leden SP Breda bespreken conceptprogramma 2e Kamer

In een pittige discussie is het concept-verkiezingsprogramma van de SP kritisch onder de loep gehouden door de ledenvergadering van de SP in Breda. Naast instemming met een aantal concrete voorstellen was er bij een aantal leden ook stevige kritiek te horen op het ontbreken van duidelijke standpunten over bijvoorbeeld de NAVO, een gekozen staatshoofd, de hoogste belastingschijf, democratische controle over de economie en terugdraaien van privatiseringen: prominente punten uit het beginselprogramma van de SP ('Heel de Mens') die geen uitwerking in het verkiezingsprogramma hebben of daar zelfs mee in strijd lijken te zijn. Daarnaast droeg de ledenvergadering op een aantal meer gedetailleerde punten voorstellen aan ter verbetering of verduidelijking.