Nieuws, februari 2008

28 februari 2008

Omwonenden Donk willen veilig en schoon winkelcentrum

Veel omwonenden van Winkelcentrum De Donk voelen zich 's avonds onveilig bij het doen van boodschappen. De sfeer, rommelige ruimte, vandalisme en overlast van hangjongeren worden als overlast of bedreiging ervaren. De overgrote meerderheid vindt dat het winkelcentrum zo snel mogelijk, maar in ieder geval op termijn, opgeknapt moet worden. Meer verlichting, een beter overzicht, een modernere uitstraling en een beter onderhoud van de omgeving zou echter al een flink deel van de overlast wegnemen. Dit bleek uit een buurtenquete die de SP hield onder omwonenden van de Donk.

21 februari 2008

In memoriam Rob Cremer

Op zondag 17 februari overleed Rob Cremer, 60 jaar oud, aan de gevolgen van diabetes. Rob was grondlegger van het Bredase Jazz-festival en tal van andere activiteiten op het gebied van Jazz-muziek. Hij was ook journalist, actievoerder, initiator van het Comité Waakzaamheid, en lijsttrekker van de lijst Open en Eerlijk. De laatste jaren van zijn leven was hij 'in de luwte' actief binnen de SP.

12 februari 2008

Wilde dieren de tent uit!

De algemene ledenvergadering van de SP in Breda heeft op 1 februari met een flinke meerderheid een motie aangenomen die de Kamerfractie oproept om haar standpunt met betrekking tot de motie 'Wilde Dieren de Tent Uit' te herzien.