Nieuws, april 2011

29 april 2011

Lekker eten in 't Koetshuis

De directie van Crisisopvang 't Koetshuis herkent zich in de kritiek van SP-er Peter Ligtvoet.
Dit staat in een brief die hij ontving van de directie.
Ligtvoet heeft eerder deze maand de directie aangesproken op de smerige staat van de opvang,
het slechte eten en de onpersoonlijke manier van omgang met de 'gasten'. Het was stevige kritiek,
maar wel terecht zo blijkt, want de directie pakt het snel op en belooft beterschap. "Ik ben blij dat ze
het uiteindelijk zo ruiterlijk toegeven", zegt Ligtvoet: " Even was er weerstand op mijn kritiek. Toen ik
aanbood om met een clubje SP-ers langs te komen met schort, emmers en dweilen zagen ze ook wel
in dat dat geen goede publiciteit zou opleveren".

28 april 2011

Dag van de Arbeid in Breda

Op zondag 1 mei viert de SP als ieder jaar weer de Dag van de Arbeid in Breda. Dit maal met een politieke markt van 16.00 tot 18.00 uur in de Veemarktstraat, op het pleintje bij de kruising met de St. Janstraat. Verschillende politieke organisaties en linkse boekhandels zijn aanwezig met een boekenstalletje, er kunnen handtekeningen worden gezet tegen de bezuinigingen op de buurthuizen, en uiteraard ontbreekt de vermaarde gratis tomatensoep van de SP niet.

26 april 2011

Red Ons Buurthuis - handtekeningen ophalen in Moerwijk

Op zaterdag 23 april hebben een achttal actievoerders van de campagne Red Ons Buurthuis! handtekeningen opgehaald in Moerwijk. In totaal konden bijna 800 handtekeningen bijgeschreven worden bij het totaal wat nu in de buurt komt van de 5000 opgehaalde handtekeningen! Hier een fotoverslagje.

22 april 2011

Jaarrekening BV Breda

Breda zit op gescheept met een keihard rechts college dat de stad runt alsof het een BV is. Dat laat de vandaag gepresenteerde jaarrekening over 2010 nog eens duidelijk zien. Geld en economie gaan vóór mensen en maatschappelijke verantwoordelijkheid. De zorgtoeslagen zijn uitgekleed, de uitvoering van de WMO is versoberd, reserves van de BSW zijn afgeroomd, subsidies voor maatschappelijke activiteiten zijn gestopt, buurthuizen moeten de deur sluiten en ga zo maar door. Harde maatregelen, terwijl aan de andere kant veel geld is blijven liggen waar het veel minder negatieve gevolgen heeft. Voor fractievoorzitter van de SP, Patrick van Lunteren toont dit nog maar weer eens aan waar VVD, D66 en CDA voor staan, blijmoedig gesteund door GroenLinks. "De gevolgen van de crisis zijn in Breda volledig betaald door degenen die dat het minst kunnen dragen. Ik vraag mij hardop af of alle mensen die op deze partijen stemden dit ook echt zo gewild hebben".

20 april 2011

Al drieduizend handtekeningen gezet

De actie Red Ons Buurthuis! loopt gesmeerd. Inmiddels zijn er al zo'n 3000 handtekeningen gezet en worden er in verschillende buurthuizen acties georganiseerd. Er zijn actievergaderingen gepland op woensdag 27 april in Gemeenschapshuis De Wegwijzer, Steendorpstraat 2, en op dinsdag 3 mei in Sociaal Cultureel centrum De Beemdentil, Gageldonksepad 5, beide van 20.00 tot 22.00 uur. Ook meehelpen met handtekeningen ophalen? Download lijsten of vraag handtekeningenlijsten en posters aan via www.redonsbuurthuis.nl.

11 april 2011

Middagje handtekeningen ophalen

Zaterdagmiddag 9 april 2011 werden er de nodige handtekeningen opgehaald in winkelcentrum Heksenwiel tegen de bezuinigingen op Bredase buurthuizen. De teller nadert nu, inclusief de online ondertekenaars, de 1500 handtekeningen.