EEN KETTING VAN SOLIDARITEIT

11 september 2011

EEN KETTING VAN SOLIDARITEIT

Onze afdeling stond op zaterdag 10 september in het centrum van Oosterhout in het kader van de landelijke actie ”armoede werkt niet”. Het kabinet Rutte heeft plannen om 60.000 banen in de sociale werkvoor ziening te schrappen en mensen met een arbeids beperking onder het minimumloon te laten werken.

De SP wil niet, dat deze mensen de rekening van de crisis betalen.
Daarom werd het winkelend publiek gevraagd om hun handtekening op een werkhandschoen te zetten en op het eraan bevestigde kaartje een persoonlijke boodschap aan het kabinet Rutte te schrijven. Hier werd goed gebruik van gemaakt.

De handschoenen worden later dit jaar gebruikt in een landelijke manifestatie: ze worden aan elkaar bevestigd als schakels in een lange keten van solidariteit: voor eerlijk loon, voor eerlijk werk, voor goede begeleiding, voor eerlijk delen. Deze actie is een vervolg op onze ondersteuning van de werkonderbreking en de demonstratieve optocht bij Wava!Go op 7 juli j.l.

Onze afdeling zal deze actie vervolgen op op zaterdag 24 september in de winkelcentra Zuiderhout en Arkendonk.
Voor wie zin en tijd heeft: doe mee en laat door je steun blijken, dat wij dit kabinetsbeleid niet wensen te accepteren.
Aanmelden kan door een telefoontje aan de voorzitter(06-52296102) of een mailtje aan oosterhout@sp.nl