Nieuws, februari 2012

27 februari 2012

1e SP Op Straat actie bij het winkelcentrum aan het Edisonplein

Op zaterdag 25 februari 2012 hield SP Breda de eerste SP Op Straat actie bij een winkelcentrum. Op het Edisonplein heeft de SP actiematerialen en ledenwervingkaarten uitgedeeld aan bezoekers en voorbijgangers. Carola Bakx van SP op Straat: “We hebben leuke gesprekken gehad, en kennisgemaakt met diverse mensen”.

24 februari 2012

Doe mee met de Thuiszorg Enquete

De SP is zeer benieuwd naar uw ervaringen in de thuiszorg. Iedere ervaring is welkom, van zorgontvanger, thuiszorgmedewerker of Alfahulp. Vorig jaar zomer is de thuiszorg in Breda aanbesteed. Per 1 januari 2012 zijn er slechts 5 aanbieders van de 17 over. Thuiszorg In Holland, Surplus Zorg, T-zorg, Thuiszorg VDA, en Actief Huiszorg. In een zeer hectisch half jaar moesten circa 1.000 medewerkers en ruim 4.000 cliënten overstappen naar één van de vijf overgebleven aanbieders.

21 februari 2012

Al veel reacties op enquête parkeren binnenstad

Op 12 februari 2012 is de SP in het centrum van Breda gestart met een enquête. De SP vraagt daarin naar wat de bewoners vinden van het huidige parkeerbeleid. Dat dit onderwerp leeft blijkt wel uit de vele reacties die al in de eerste week ontvangen zijn. Ruim 200 mensen namen al de moeite de enquête in te leveren of online in te vullen. In de voor deze actie opgestelde enquête wordt onder andere gevraagd of er genoeg parkeerplaatsen zijn voor eigen gebruik en voor bezoekers. Ook vraagt de SP of een bezoekerspas gewenst is, dat is een pas waarmee bezoekers van mensen die in de binnenstad wonen goedkoper kunnen parkeren.

17 februari 2012

Driesprong: Wie wil mag terug

Tot grote vreugde van oud-bewoners en de SP heeft de wethouder toegezegd dat alle oud-bewoners van de Vlielandstraat en Texelstraat die dat willen, terug kunnen keren naar hun geliefde wijk Driesprong. Aanvankelijk kwamen er in de plannen maar 14 betaalbare woningen terug voor de in 2008 gesloopte 142 woningen.

14 februari 2012

Bezoekers Colours boos over bezuinigingen

Afgelopen vrijdag werd een dialoogbijeenkomst gehouden over betere zorg voor de jeugd in buurthuis Colours in de Haagse Beemden. Het werd daar pijnlijk duidelijk hoe hard alle bezuinigingsmaatregelen van dit rechtse college aankomen bij de mensen in de Haagse Beemden. Hun buurthuizen worden gesloten, hun jongerenwerkers worden ontslagen bij Surplus en de jeugd kan straks niet meer terecht in hun jeugdhonk. Er waren veel buurtbewoners aanwezig. Zij spraken schande over al deze bezuinigingen en vrezen voor de toekomst.

11 februari 2012

Geslaagde thema-avond onderwijs

Buiten vroor het stevig, binnen in gemeenschapshuis De Wegwijzer was de discussie verhit. En dat kwam niet alleen door de op hol geslagen verwarming. Een zaal vol met zeer gemengd publiek wisselde van gedachten over de actuele thema’s met betrekking tot het onderwijs. Zo waren er naast SP’ers ook politici van andere partijen, docenten en natuurlijk studenten. Kortom een zeer geslaagde eerste thema-avond die zeker een vervolg zal gaan krijgen.