1 mei 2012 SP Oosterhout zet jongeren in het zonnetje

9 mei 2012

1 mei 2012 SP Oosterhout zet jongeren in het zonnetje

In veel landen op de wereld wordt op 1 mei veel verschillende manieren invulling gegeven aan de viering van de Dag van de Arbeid. Demonstraties voor rechtvaardig loon en werkgelegenheid.

De SP Oosterhout viert op haar eigen wijze deze internationale dag van solidariteit.De afgelopen jaren verrasten we al de werkenden in de zorg en verpleging met een bloemetje op deze dag, zo ook politieagenten, de marktkooplui en de verkoopsters in de detailhandel in de binnenstad.

Dit jaar wilden we eens een groep in het zonnetje zetten, die je dagelijks hard ziet werken voor een paar euro per uur: het minimum jeugdloon: de werkende jongeren en scholieren die de supermarkten overeind houden. Vanaf het einde van iedere middag en op zaterdagen draaien de supermarkten grotendeels op hun inzet.

Reden dan ook om met een aantal SP leden op deze dag langs alle Oosterhoutse supermarkten te gaan deze jongens en meisjes te verrassen met een SP-tas met wat SP cadeautjes. Tussen 17.00 en 19.30uur trokken we met vier vrouw/man sterk er op uit en bezochten we negen supermarkten. Alle jongeren en vrijwel alle managers waren blij verrast en reageerden enthousiast op ons initiatief. Ook veel klanten konden het erg waarderen.

Jan de Hoogh

Fractievoorzitter SP