Protest medewerkers De Koepel

16 april 2013

Protest medewerkers De Koepel

Op maandagavond kwamen zo’n honderd medewerkers van gevangenis De Koepel, leden van de SP en overige sympathisanten naar het Stadserf in Breda. Daar voerde zij actie tegen het voornemen van het VVD en PvdA kabinet om de gevangenis te sluiten. Dit deden ze door het aanbieden van ruim 2.000 handtekeningen aan de burgemeester. Vervolgens zag een goed gevulde tribune dat de SP ook aan de overige politieke partijen vroeg zich uit te spreken tegen de onverantwoorde bezuinigingen. De ene partij deed dit overtuigender dan de andere maar dat De Koepel behouden moet blijven voor onze stad, daar was iedereen het over eens. De burgemeester zal komende week in Den Haag gaan praten over de plannen en zal de zorgen die leven in Breda overbrengen evenals de duizenden handtekeningen.

SP-fractievoorzitter Patrick van Lunteren: “Wij bedanken de andere partijen en de wil van de burgemeester zich in de zetten voor het belang van onze mooie stad.” Het personeel en met hen ook de SP toonden zich echter nog niet gerust gesteld. Van Lunteren: “Het zou naïef zijn te denken dat het kabinet nu ineens het bezuinigingsplan in gaat trekken.” Wat de SP betreft was dit dan ook slechts een voorproefje van acties die nog zullen volgen. Zo zullen er op donderdag 25 april bussen vol gevangenismedewerkers naar Den Haag afreizen om daar VVD-staatssecretaris Fred Teeven duidelijk te maken dat hij er naast zit met zijn plannen. Van Lunteren: “Natuurlijk is ook de SP daar weer bij. Want behalve dat deze zogenaamde bezuiniging 3.700 banen kost, is het ook spelen met de veiligheid van onze samenleving.” De plannen kunnen wat de SP betreft dan ook niet snel genoeg van tafel.

Geef je op voor de landelijke actiedag via https://sp.nl/justitie/

Vragenlijst Schippersdonk e.o.

1 Begin 2 Einde
Vul hieronder jouw klacht in over onderhoud of reparaties van jouw huurwoning van Alwel of omtrent communicatie met Alwel.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.