Nieuws, maart 2014

31 maart 2014

SP Breda onderhandelt verder

De partijen - SP, CDA, PvdA, GroenLinks en Breda’97 - onderhandelen samen verder. De vijf zijn vorige week door het formatievoorstel van de VVD  in de wachtkamer gezet. Daar zijn ze natuurlijk niet achterover blijven leunen. In een aantal goede gesprekken bleken zij elkaar goed op inhoud te vinden. Samen hebben die partijen een meerderheid en er blijkt genoeg vertrouwen te zijn in een goede afloop om een volgende stap te zetten, de formatie.

27 maart 2014

Hallo en tot ziens

Gisterenavond nam SP-raadslid Joyce van der Sanden afscheid van de gemeenteraad. Na 8 jaar gaat zij zich vanaf nu buiten de raadzaal inzetten voor een socialer Breda. Maurice Spapens doet ook een stap terug maar blijft als commissielid wel actief op en rond het stadhuis. Fractievoorzitter Patrick van Lunteren: "Terecht benoemde de burgemeester hun beider gedrevenheid en oprechte verontwaardiging in het debat. Zeker als het om menswaardigheid en gelijkwaardigheid van mensen ging. Dan kunnen ze er allebei vol vuur invliegen".

21 maart 2014

SP grote winnaar verkiezingen

Met een winst van 6032 stemmen ten opzichte van 2010 is de SP afgetekend de grote winnaar van de gemeenteraadsverkiezingen in Breda. De partij verdubbelde procentueel ruim in stemmenaantal en ging van drie naar zes zetels. Naast de SP wist ook D66 te winnen; hun 3149 extra stemmen leverde ook een winst van drie zetels op. Het had weinig gescheeld of de SP had zelfs nog een vierde zetel winst geboekt ten koste van een zetel van D66. Alle andere partijen verloren of bleven (nagenoeg) gelijk.

20 maart 2014

Tijd om te bouwen aan een 100% sociaal Breda

De mensen in Breda hebben de SP beloond met maar liefst zes zetels! Dat is een verdubbeling van de huidige drie. "De kiezers zijn niet vergeten dat het de SP was die samen met hen de strijd aanging tegen het afbraakbeleid van de afgelopen vier jaar." zegt een tevreden lijsttrekker Patrick van Lunteren. "Nu is het tijd om vooruit te kijken en te gaan bouwen aan een 100% sociaal Breda."
18 maart 2014

Dit is het moment: SP stemmen!

Na een fantastische campagne is het moment daar dat de kiezer het voor het zeggen heeft. Wordt het in Breda socialer of gaan de door met het afbraakbeleid zoals dat de afgelopen vier is gevoerd? De vooruitzichten zijn goed: Emile Roemer en onze eigen top tien debatteren de sterren van de hemel. Ook in de stad op straat voel je enerzijds de teleurstelling van de mensen in de Haagse politiek maar anderzijds de waardering voor de SP die er voor de mensen was de afgelopen vier jaar!