Nieuws, september 2014

28 september 2014

Buurten in de buurt Doornbos

Zaterdag is SP Breda weer gaan buurten in de buurt. Ditmaal was de wijk Doornbos aan de beurt. Nadat de zorgen van diverse buurtbewoners de partij bereikt hadden, besloot de SP de wijk in te trekken om een algemeen beeld te krijgen over wat er zoal speelt. “Ik ben blij verrast met de positieve houding van de bewoners,” zegt SP gemeenteraadslid Jamal El Kaddouri. “De wijk is erop vooruit gegaan maar natuurlijk zijn er nog wel punten voor verbetering vatbaar. Zoals een plek in de wijk voor activiteiten en om mensen bij elkaar te brengen. Ook het bijhouden van groen en onderhoud verdienen extra aandacht.”

26 september 2014

Wijkdeal voor voetbalveldje Geeren

Donderdagmiddag hebben de betrokken jongeren uit de wijk Geeren Zuid, een vertegenwoordiger van het Wijkavontuur en Gemeente Breda een Wijkdeal gesloten voor een voetbalveldje aan de Jacob Romanstraat. De SP in Breda heeft dit initiatief, dat vanuit die jongeren kwam, vanaf het begin af aan gesteund, en was aanwezig bij de ondertekening van het contract. "Mooi om te zien hoe we samen met de buurt zo'n actie op touw kunnen zetten en op deze manier kunnen

23 september 2014

Drie Bredanaars in Top 15 Brabantse conceptlijst

Volgend jaar vinden op 18 maart de verkiezingen plaats voor Provinciale Staten. De voorbereidingen voor die verkiezingen zijn al weer in volle gang. Vandaag is de concept-kandidatenlijst van de SP voor de Provinciale Staten gepubliceerd. Met drie kandidaten uit Breda bij de eerste 15 op de conceptlijst, kan volgend jaar een denderende verkiezingsoverwinning geboekt worden.

23 september 2014

SP Breda voert actie tegen bezuinigingen

De SP heeft vandaag op de Grote Markt in Breda actie gevoerd tegen de bezuinigingen die de landelijke VVD-PvdA regering over de burgers uitstrooit. Aan de hand van de flyer "10x beter" gingen SP'ers met het winkelend publiek in gesprek over het asociale beleid van VVD en PvdA, en welke sociale voorstellen de SP daar tegenover zet. "Mensen zien overal om hen heen het gevolg van het kille bezuinigingsbeleid en beginnen het beu te worden dat steeds dezelfde mensen de rekening gepresenteerd krijgen," zegt Dirk Uijl, SP-raadslid. "Men vindt het een verademing om te zien dat het ook anders kan."

12 september 2014

ROOD in actie tijdens HBO Intro Festival

Ook dit jaar was ROOD - de jongerenafdeling van de SP - weer actief tijdens het HBO Intro Festival in Breda. ROOD vroeg studenten, maar ook scholieren, ouders met kinderen en alle overige voorbijgangers op de foto te gaan en zich uit te spreken voor behoud van de studiefinanciering. "Juist de studenten gaan de maatregelen voelen van het huidige VVD-PvdA Kabinet en de neppositie" zegt Karen Vermariën namens ROOD Breda.

7 september 2014

Barbecue voor vrijwilligers

Iedere dag weer zetten vele vrijwilligers zich in voor de SP en voor een eerlijker en socialer Breda. Dat gebeurt op vele manieren:  de Tribune bezorgen, folders verspreiden, campagne en actie voeren, deelnemen aan werkgroepen en denktanks of natuurlijk in het bestuur of de fractie zitten. Als dank hiervoor organiseert SP Breda eens per jaar een barbecue. Plaats van handelen was ditmaal ons thuishonk aan de Scheldestraat. Onderstaand een fotoverslag van eens te meer een zeer geslaagde avond!