Nieuws, juli 2016

14 juli 2016

SP Breda steunt buurtbewoners in strijd behoud speeltuin

Foto: SP
Donderdagmiddag 14 juli was het een drukte van jewelste aan de Langdonk in Breda. Zo’n 40 buurtbewoners en kinderen hadden zich verzameld bij het speeltuintje, dat op de nominatie staat om afgebroken te worden. De omwonenden zijn het daar niet mee eens en hebben inmiddels meer dan 60 handtekeningen verzameld voor het behoud. Dirk Uijl, raadslid voor de SP in Breda, steunt de buurtbewoners: “Een speeltuin waar zoveel mensen zich voor inzetten mag niet zomaar verdwijnen. Ik vind dat de gemeente dit signaal serieus moet nemen en samen met de buurtbewoners moet kijken hoe het speeltuintje behouden kan blijven”.

12 juli 2016

SP Breda presenteert zwartboek en verbeterpunten ATEA

Foto: SP
Woensdagavond voorafgaand aan de laatste raadsvergadering van het politieke seizoen, overhandigde SP Breda samen met medewerkers van ATEA een zwartboek met daarin ook vijftien verbeterpunten, aan wethouder Marianne de Bie (werk en inkomen). In het zwartboek staan de klachten die de afgelopen twee maanden binnen zijn gekomen via het meldpunt ATEA-Alarm. SP Breda lanceerde het meldpunt om erachter te komen of de klachten die de partij ontving over de ATEA-groep, slechts incidenten zijn of dat er structureel iets mis gaat. "In de klachten hebben wij wel een patroon kunnen ontdekken", zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. "Juist vanwege het belang dat wij aan ATEA hechten, moet het echt beter qua werkomstandigheden en de bejegening van de vaak kwetsbare werknemers. Ook de begeleiding naar werk laat ruimte voor verbetering zien!"Lees verder