Bewoners Tuinzigt accepteren alternatief eerbetoon Ramon Dekkers

16 november 2017

Bewoners Tuinzigt accepteren alternatief eerbetoon Ramon Dekkers

Foto: SP

Initiatiefneemsters Ivonne Peeters en Ciska Jansen accepteren het voorstel van de gemeente voor een alternatief eerbetoon aan sportlegende Ramon Dekkers. Een levensgroot portret van de achtvoudig wereldkampioen Thai- en kickboksen op een muur in de wijk Tuinzigt, wordt geblokkeerd door burgemeester Paul Depla. De reden hiervoor zijn de vermeende banden met motorclub Satudarah. Het voorstel vanuit de gemeente is nu dat er wel muurschilderingen komen met verwijzingen naar helden uit Tuinzigt waaronder Dekkers, maar dus geen portret. SP Breda die samen met de fractie Elbertse/Groeneweg in het geweer kwam tegen de verdachtmakingen aan het adres van Dekkers, respecteert het besluit van de inwoners van Tuinzigt. "Wat aanvankelijk begon als een eerbetoon aan hun held, dreigde uit te draaien op juist het tegenovergestelde", zegt SP-fractievoorzitter Bas Maes. "Goed dat Ivonne en Ciska die al zoveel moois voor Tuinzigt hebben gedaan de afgelopen jaren, hun energie weer gaan steken in nog meer mooie dingen voor de wijk!"