Strijdbare kandidatenlijst met ervaring en nieuw talent

1 november 2017

Strijdbare kandidatenlijst met ervaring en nieuw talent

Woensdagavond hebben de leden van SP Breda op voordracht van de kandidatencommissie, de lijst voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 vastgesteld. De huidige wethouder Patrick van Lunteren (47) staat op de tweede plaats gevolgd door Dirk Uijl (36), raadslid en beleidsmedewerker voor de SP-Tweede Kamerfractie. Hoogste nieuwe binnenkomer op de lijst is Boi Boi Huong op plaats vier. Huong (41) is docent Aziatische cultuur en vertaler. Ze heeft ervaring binnen de SP in het noorden van het land, maar is een nieuw gezicht in Breda.

De lijst wordt aangevoerd door fractievoorzitter Bas Maes (37) die in september al tot lijsttrekker werd benoemd. Maes: “Het is ons gelukt om een strijdbaar team samen te stellen. Een combinatie van ervaring en nieuw talent waarmee we vol vertrouwen de verkiezingsstrijd aangaan. Vier jaar SP in het bestuur heeft in Breda het verschil gemaakt op het gebied van zorg, wonen en bestaanszekerheid. Maar we zijn er nog niet, een sterke SP in Breda is en blijft onmisbaar!”

Michel Verschuren (geschiedenisleraar, 33) staat op plaats vijf en Inge Verdaasdonk (zzp'er in de zorg, 42) op plaats zes. Zittend raadslid en modeontwerper Maurice Spapens (49) staat op zeven. Na hem komt nieuwkomer Pierre van Leent (vakbondsman en voormalig ambtenaar, 66) op plaats acht. De top tien wordt gecompleteerd Adi Vranac (student en ondernemer, 23) en Heleen van der Most (student, 23). De huidige raadsleden Ria Wiegeraad (61) en René Spiegels (34) hebben besloten niet terug te willen keren op een verkiesbare plaats.

Omdat SP Breda in het verkiezingsjaar het 25-jarig jubileum viert, is een eervolle 25ste plaats bestemd voor voormalig voorzitter en fractievoorzitter Johan Kwisthout (wetenschapper, 41). Lijstduwers op de plaatsen 44 en 45 zijn de bekende strafrechtadvocaat Peter Schouten (60) en SP-Tweede Kamerlid en hardloper Michiel van Nispen (35).

Kandidatenlijst

1. Bas Maes (reeds gekozen op 6 september jl.)

2. Patrick van Lunteren

43. Susanne Mepschen

44. Peter Schouten

45. Michiel van Nispen

Ik ben tegen de de komst van de moskee in onze wijk
We zijn er niet over geïnformeerd
Ik voel mij ook niet meer vijlig in de buurt politici komt hier zelden
Drug overlast

Vragenlijst Schippersdonk e.o.

1 Begin 2 Einde
Vul hieronder jouw klacht in over onderhoud of reparaties van jouw huurwoning van Alwel of omtrent communicatie met Alwel.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.