Zorgen over reorganisatie Sociale Werkvoorziening

26 september 2018

Zorgen over reorganisatie Sociale Werkvoorziening

SP Breda maakt zich zorgen over de reorganisatie bij ATEA waarbij 75 werknemers gedetacheerd gaan worden bij Bosch. Op eerdere raadsvragen kwamen niet de antwoorden die aan de alsmaar voortdurende onzekerheid een eind konden maken. Uit de beantwoording niet of het stadsbestuur de procedure volgt die veilig detacheren waarborgt. Medewerkers worden ook niet schriftelijk geïnformeerd.

Bovendien is onduidelijk of de reorganisatie voor advies aan de ondernemingsraad is voorgelegd. Dat is een wettelijke verplichting. “Het betreft hier de meest complexe, kwetsbare groep. Sommigen van hen zijn letterlijk ziek geworden van de stress omdat duidelijkheid over de hun nieuwe werkplek uitblijft”, zegt SP-raadslid Boi Boi Huong. “Ook over het voortbestaan van de productiehal bij Riethil zelf, geeft het college geen helder antwoord. Waar blijft dan de terugvaloptie voor mensen die het werk bij een regulier bedrijf toch niet aankunnen?”

Klik hier voor de vragen van SP Breda aan het College van B&W